1402-07-18 00:05
523
0
86840
یادی از شهدا؛

دشمن از صدور انقلاب اسلامی وحشت دارد

شهید «محمد اسماعیل تاتار» معتقد بود: دشمنان از صدور انقلاب اسلامی و تفکر انسان‌ساز حضرت امام «ره» به سایر کشورها و ملل ستمدیده وحشت دارند.

به گزارش گلستان ما، شهید «محمد اسماعیل تاتار» پانزدهم شهریور ۱۳۴۰ در روستای قره‌باغ از توابع شهرستان علی‌آبادکتول به دنیا آمد.

پدرش زین‌العابدین، کشاورز بود و مادرش شرف نساء نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. دامدار و کشاورز بود. به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم خرداد ۱۳۶۶ در سومار توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله خمپاره و ماندن زیر آوار، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای امامزاده روستای الازمن تابعه شهرستان زادگاهش واقع است.

دوست و هم‌رزم شهید نقل می‌کند:

شهید بزرگوار از نظر هنری در حد متوسط قرار داشت و از نظر خطاطی می‌توان گفت از دیگران بهتر بود. در دوره دانش‌آموزی گاهی مقاله‌هایی می‌نوشت و شعر هم می‌سرود.

در جلسات مذهبی که در سال‌های اول و دوم راهنمایی در مساجد برگزار می‌شد شرکت می‌کرد. با قرآن آشنایی کامل داشت و در خواندن دعای صبحگاهی و خواندن قرآن در مدرسه نمونه بود.

همیشه در راهپیمایی‌های دوران پس از پیروزی انقلاب که در ایام و مناسبت‌هایی مانند ۲۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شد شرکت می‌کرد و در پخش پوسترها و اعلامیه‌های تبلیغاتی مربوط به انقلاب اسلامی و مناسبت‌های خاص فعالانه شرکت می‌کرد.

محمد اسماعیل مانند بسیاری از جوانان این مرز و بوم معتقد بود که دشمنان مستکبر به این دلیل به این کشور تجاوز نموده‌اند که از صدور انقلاب اسلامی و تفکر انسان‌ساز حضرت امام «ره» به سایر کشورها و ملل ستمدیده وحشت دارند، به همین دلیل با اتحاد و یکپارچگی سعی داشتند و دارند که این انقلاب را در درون مرزهای این کشور به نابودی بکشانند. این شهید والامقام معتقد بود که «مسلمین همیشه پیروز هستند نجات اسلام را رأس همه کارها قرار می‌داد.»

به خواهران خود سفارش می‌کرد: حجاب اسلامی را رعایت نماید و زینب‌وار زندگی نمایند و از برادران خود می‌خواست: همچون امام حسین «ع» باشند.

منبع: نوید شاهد

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.